Livet Som Nordman I India

Det er et kult liv skal jeg si dere. Så mange nye farger, rare mennesker, lyder, trafikk, språk… Jeg digger at språk delen er annerledes, ettersom at jeg kan baksnakke de merkelige tyskerne, de nye inderne og lærerne rett forran nesen på dem uten at dem har den minste anelse.

I stede for å skrive noe mer i dette innlegget velger jeg å dele ett par bilder med dere, så dere får et innblikk fra begynnelsen til hvordan det er nå!
SAMSUNG CSCDette er som dere ser fra flyreisen til India. Hvor jeg og mine tre medreisende fra Norge og Italia var å finne i blandt en stor sværm med Indere!

SAMSUNG CSCSAMSUNG CSCDette bildet er fra dagen etter at vi hadde ankommet Jaipur. Et kult bilde etter mange ukule timer på en madrass på bakken. Sammen med 20 andre trøtte studenter måtte  vi høre på informasjon om IDEXprogrammet og india i timesvis, etter en gloheit busstur som også varte i flere timer.

SAMSUNG CSCPå bilet ovenfor ser dere det som for en uke siden var mitt rom. Jeg har nå flyttet ned en etage sammen med mine gode mates fra Norge, Villemo Marie og Marianne! Vi har da okkupert rommet til en av Tyskerne som er bosatt i studenthjemmet sammen med oss, nemmelig Malin, som er den eneste Tyskeren vi kommer ordentlig overens med, Hitlers blod sitter som støpt.

SAMSUNG CSCSAMSUNG CSC

Jeg/vi har nå vært i India i hele 19 dager! På denne tiden har vi foreløbig bare sotte i køyesengene våres på studenthjemmet og spist Dairy Milk og chips fra Lays.

Neida, vi har hertill besøkt to templer, vi har vært på noen forskjellige kjøpesentre, vi har vært på flere bazarer, supermarked og vandret i nabolaget! Måten vi har kommet oss til disse atteraksjonene på er ved hjelp av transportmidlet rikshaw som dere ser på bildet ovenfor. Det er veldig gøy å kjøre med rikshaw, samtidig som at det også er en billig fornøyelse! Jeg kan stolt fortelle at jeg aldri har betalt mer enn seks kroner for en av mine turer(jeg er altså veldig flink til å forhandle).

SAMSUNG CSCSAMSUNG CSCNår vi snakker om priser så må jeg jo også meddele at jeg har funnet den flotte klesbutikken zara og min favoritt sjokolade til langt billigere penge enn normalt! Det sier jeg meg ganske så fornøyd med.

SAMSUNG CSCSAMSUNG CSCVi har også vært en tur på markedet lokalisert i det som kalles “The Pink City”, dette var en opplevelse som jeg satte mye mer pris på enn mine to venninner som jeg var ute å shoppet med. Jeg fikk en følelse av å være i Tyrkia da jeg sto blant alle selgerne som skulle vise de superbra og billige produktene deres som var av 100% silke. Det liker jeg!

SAMSUNG CSCSAMSUNG CSCDa vi var på markedet var vi så heldig å få med oss en parade til ære for en av gudene i Hinduismen ved navn Krishna! Det var en veldig gøy opplevelse fylt med sang, smil, roseblader, en kamel, elefant og en litt sliten og vell dekorert hest! SAMSUNG CSC

Før jeg avslutter dette blogg innlegget må jeg fortelle om en veldig spennende hendelse som dukket opp i går, på en ellers så kjedelig og slitsom busstur hjem fra skolen! I en av Jaipurs hoveddgater klarte bussjåføren vår å kjøre over en forbipasserende. På ulykkesstedet befandt det seg naturligvis, på en hoveddgate, mange andre mennesker. Folkene vi møter på når vi er ute på tur er som oftest menn, så folkemassen som var å se igår var naturligvis bestående av nærmest bare menn. Vår sjåfør var dumsnill nok til å stoppe bussen noen meter vekke fra der ulykken skjedde. I det bussen stoppet kom det en stor gjeng med menn løpene til bussen, de åpnet døren hvor sjåføren satt og dro han ut i det ufyselige regnværet. Da de hadde fått han ut av bussen begynte dem jo selvfølgelig å banke han. Vi hadde dermed ingen som kunne kjøre oss hjem og vi fikk heller ikke forlate bussen.

20 minutter senere kommer bussjåføren inn igjen, setter seg i førersetet og kjører deg daglige ruten som om ingenting var hendt. For en opplevelse! Det var som å være med i en actionfilm.

Helt til slutt så vil jeg konkludere med at livet i India, som nevnt tidligere, er ganske så kult! Jeg har det gøy

6 thoughts on “Livet Som Nordman I India

Leave a Reply

